DIENSTEN

Diensten

Diensten voor Ouders

Als ouder willen we allemaal dat onze kinderen vrolijk en zonder zorgen opgroeien. Wanneer je ziet dat je kind ergens mee worstelt en zich niet prettig voelt, wil je hier graag verandering in brengen. Meestal lukt dit wel en is het na een tijdje weer opgelost.
 
Maar soms houdt het langer aan en heb je van alles geprobeerd. Je komt er niet uit en je wilt graag dat je kind weer helemaal zichzelf is, vrolijk en blij kan zijn!
 
Op zo'n moment kan ik, als kindercoach hulp bieden. In een ontspannen sfeer volg en begeleid ik je kind op weg naar de oplossing. We gaan samen op zoek naar de beste manier om met de moeilijkheden om te gaan. 
 
 

'One team, one dream'

De sessies zijn ontspannen en met behulp van spel, tekening e.d. help ik je kind te ontdekken welke kwaliteiten hij bezit en welke oplossing er is voor wat er speelt, of wat er positief verandert kan worden.
Tijdens de sessies word je kind zich bewust van wat het denkt, doet en voelt. Vanuit die bewustwording kan je kind zelf kiezen of het een situatie wil veranderen en hoe.
Soms is het niet eens nodig om iets te veranderen maar is het al fijn om te weten waarom je doet zoals je doet.
Daarbij is het belangrijk dat hij begrijpt dat zijn manier van leren anders is dan “gemiddeld”. Er bestaat geen “standaard” kind en daarom ziet elk traject er ook anders uit. Er wordt gekeken naar wat je kind nodig heeft en daar passen we het traject op aan. 

Diensten voor Scholen

Als school wil je het beste in ieder kind naar boven halen, dat is tenslotte de drijfveer om elke dag weer voor de klas te staan.
Het is geen nieuwtje dat het moeilijk is om als school, kinderen met leerproblemen e.o. gedragsproblemen te begeleiden naar behoeven. De klassen zijn groot en leerkrachten hebben de prachtige taak om kennis over te dragen. Tegenwoordig moet dat helaas in een hoog tempo.
Het groepje kinderen waar ik het over heb ervaart vaak problemen met automatiseren, rekenen, lezen en spelling?
 
Gevolgen van deze problematieken kunnen zijn;
• Angsten zoals; faalangst, fobieën, bang zijn in het donker en niet meer naar school willen of durven
• Bedplassen
• Belemmerende overtuigingen zoals; "ik ben dom", "dat kan ik toch niet"
• Concentratiestoornissen e.d.

Deze kinderen hebben de voorkeur om met hun rechterhersenhelft te denken. Wat wil zeggen dat zij visueel en kinesthetisch (gevoelsmatig) zijn ingesteld. Deze activiteiten worden allen aangestuurd vanuit de rechterhersenhelft.
Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarbij associëren ze sterk op wat zij gevoelsmatig en visueel waarnemen.

Persoonlijke begeleiding
op school

Om deze leerlingen de extra aandacht te geven die ze nodig hebben, kan ‘FlowGrip in de klas’ ondersteuning bieden en uw leerling verder brengen.

Hoe gaat FlowGrip te werk?

  • Geeft begeleiding in kleine groepjes buiten de klas (maximaal 4 leerlingen)
  • Geeft begeleiding in de klas naast de leerkracht
  • Werkt met een op maat gemaakt handelingsplan
  • Heeft wekelijks contact met de leerkracht en/of IB'er
  • Is flexibel in de periode van begeleiding
  • Werkt volgens de Kernvisie methode.
Gebleken is dat bij inzet van deze methode, kinderen de achterstand snel inhalen, waardoor ze weer mee kunnen komen in de klas.
 
‘ One team, one dream’ 
Share by: